2012. novemberétől minden (2012 július 1. után gyártott), az EU-ban újonnan értékesített abroncsnak rendelkeznie kell gumiabroncs címkével.Miért vezette be az Európai Unió a gumiabroncscímkét?Ahhoz, hogy egységes információt kaphassunk az üzemanyag-fogyasztásról, a nedves útfelületen történő tapadásról, valamint a gördülési zajról, az EU kötelezően bevezette az abroncscímkét minden új abroncs esetében. Az abroncscímke lényeges információkat tartalmaz a végfelhasználók számára, hogy a vásárlás során a végső döntést megkönnyítse (az értelmezéshez a személyabroncsoknál használatos címkét vesszük alapul). Hogyan értelmezze a címkét? |
|
Gördülési ellenállás (üzemanyag–fogyasztás)Az üzemanyag-fogyasztás a CO2 kibocsátás és az üzemeltetési költségek csökkentése szempontjából kap kiemelkedő szerepet. A különbségek az egyes kategóriák között azt jelentik, hogy mennyivel növekszik vagy csökken a gépkocsi fogyasztása ugyanolyan felhasználási körülmények között. Az egyes kategóriák közötti különbségek 0,1-0,15 l/100 km terjednek. |
Tapadás nedves útfelületen (fékteljesítmény)A nedves útfelületen tapasztalható tapadás az egyik fontos pontja a biztonságnak, ami párhuzamban áll az abroncs azon tulajdonságával, hogy minél rövidebb úton meg tudja állítani a gépkocsit. Az egyes kategóriák közötti eltérések 3-tól 6 méterig terjednek a gépkocsi 80 km/h-ról történő lefékezése során. Az A és F kategória közötti eltérés több mint 18 méter. |
Gördülési zaj (külső zajkibocsátás)A gumiabroncsnak a gördülése által keltett saját zaja, melyet decibelben mérnek. Minél több a fekete ív a címkén, annál zajosabb az adott abroncs. |